Rudenį suintensyvėjantys sąnarių skausmai. Kaip jų išvengti

Sąnarių skausmai
Sergančiųjų sąnarių ligomis nestebina vos atšalus orams suprastėjusi sveikata ir suvaržyta judėjimo laisvė. Tačiau pasitaiko atvejų, kai sezoniniai skausmai netikėtai užklumpa net ir sveikais save laikančius žmones. Tad kokia to priežastis ir kaip įveikti varginantį kaulų maudulį?

Kodėl skauda?

Vyresnio amžiaus žmones sąnarių skausmai dažniausiai kankina dėl kremzlės susidėvėjimo, tačiau kodėl jie vis dažniau vargina jaunus žmones? Ne tik sąnario, bet ir aplinkinių sričių skausmai gali signalizuoti apie sausgyslių, raumenų, netgi nervų ligas, stuburo ataugas. Skausmas suintensyvėja dėl oro ir temperatūros permainų – drėgmės skirtumai ypač neigiamai veikia sąnario kapsulę bei raiščius. Jei kankina skausmas, tai dar nereiškia, jog sergate rimta liga – šaltuoju metų laiku sąnarių skausmą kenčia kas trečias žmogus. Tai gali sąlygoti ir kadaise patirtos traumos. Nors žmogus ir yra išgijęs, mano esąs sveikas, dėl padidėjusios drėgmės didėja sąnario kapsulės veržimas. Taip organizmas kovoja su nepageidaujamomis permainomis, tad jaučiamas rankų, kojų, klubų skausmas.

Profilaktika

Dėl dažnai pasikartojančių skausmų būtina kreiptis pas specialistus, tačiau pratinti sąnarius prie šaltojo sezono bei orų permainų galite ir patys. Tam puikiai tinka masažai, vandens procedūros, kurių metu aktyvinama kraujotaka. Taip pat svarbu mankštintis, tačiau padidėjus skausmui nepersistenkite. Juk tai, kas tinka vieniems, kitiems gali tik pabloginti situaciją, tad tam atsitikus, apsilankykite pas reumatologą. Tiesa, sveika gyvensena nepakenkė dar niekam, sąnariams tai ypač svarbu. Būtina sportuoti, vengti viršsvorio bei periodiškai valyti organizmą. Tinkamai subalansuokite savo mitybą ir stenkitės užtikrinti gerą kraujotakos veiklą – judėkite, venkite ilgai sėdėti vienoje padėtyje.

Kaip malšinti skausmą

Nors traumų atveju skausmo vieta šaldoma, Jūsų maudžiantiems sąnariams reikalingos šilumos procedūros. Pajutę skausmą uždėkite šildantį kompresą ar naudokitės šilto vandens srove. Efektyvūs liaudiškos medicinos receptai – purvo kompresai, kopūstų bei varnalėšų lapai. Teigiama, jog 2 savaites geriant laurų lapų nuovirą, jaučiamas akivaizdus skausmo mažėjimas.

Čia rasite puikių pagalvėlių sanarių šildymui.