Norite būti sveiki – tarkite dietoms NE

Dietos
Dailių kūno linijų geidžia kiekviena moteris, tačiau ne kiekviena gali pasigirti, jog atrodo taip, kaip nori. Nusprendus, jog keli numesti kilogramai pagerins gyvenimo kokybę, dažnai griebiamasi specialistų nepatvirtintų, tačiau populiarų ir madingų dietų. Tokiu atveju, net jei ir pavyksta numesti svorio, organizmui padaroma milžiniška žala, galinti pasireikšti rimtomis ligomis

Klaidingas dietos suvokimas
Vyrauja klaidinga nuomonė, jog pradėjus laikytis alinančios dietos, akivaizdus ir ilgalaikis rezultatas bus matomas iš karto. Tačiau ar tikrai esate nusiteikę badauti iki gyvenimo galo? Net ir staigiai numesti kilogramai – toli gražu ne sėkmės garantas. Sušlubavus sveikatai, pasikeitus gyvenimo ritmui ar tiesiog pritrūkus kantrybės, anksčiau naudota dieta atsisuka prieš Jus. Negana to, jog kilogramai sugrįžta, jie sugrįžta su kaupu. Ilgą laiką alintas organizmas, vėl gaunantis reikalingas maisto medžiagas, stengiasi pasisavinti jų kuo daugiau. Tai tarsi išbadėjęs gyvūnas – ilgą laiką nemaitintas, suvalgys tiek, kiek tik jam duosi. Tad galiausiai, dieta pakenkia tiek sveikatai, tiek ir išvaizdai.

Gręsiančios ligos
Sergantiems žmonėms daktarai pataria gerai maitintis ir gerti daug skysčių. Kodėl? Tam, kad būtų palaikoma imuninė sistema, kovojanti su organizmą užpuolusiomis ligomis. Laikantis dietų, imunitetas susilpnėja, tad greičiau peršąlama, užsikrečiama nuo kitų sergančiųjų. Didžioji dalis dietų pataria vengti angliavandenių, tačiau moksliniai tyrimai atskleidė, jog tokie mitybos įpročiai didina insulto riziką, mat gali užsikimšti kraujagyslės. Vitaminų, mineralų trūkumas taip pat pasireiškia plaukų slinkimu, tad badaujančios merginos apie gražius ir sveikus plaukus gali tik pasvajoti. Staigūs svorio pokyčiai daro įtaką ir širdies veiklai – galimi ritmo sutrikimai, aritmija. Taip pat dietų laikymasis dažnai sąlygoja kepenų sutrikimus, sukeliamas pavojus inkstams, gali pradėti formuotis tulžies pūslės akmenys.

Psichologinė žala

Maitinti būtina ne tik kūną, bet ir smegenis, tad beatodairiškas svorio metimas gali daryti neigiamą poveikį mąstymui, darbui ar mokslams. Tampa sunku sutelkti dėmesį, vargina dirglumas, erzina ir iš kantrybės veda net ir mažiausios smulkmenos. Dėl naktį kankinančios nemigos jaučiamas nuolatinis poilsio trūkumas, nuovargis. Galimi net psichikos sutrikimai bei depresija.
Pasitaiko atvejų, kai noras sulieknėti tampa nebevaldomas ir net liguistas. Tai gali pasireikšti nervine anoreksija arba bulimija. Anoreksijos kamuojami žmonės jaučia patalogišką baimę sustorėti, yra nepatenkinti savo išvaizda. Siekdami numesti kuo daugiau svorio, imasi kardinalių priemonių, badauja. Bulimija sergantys žmonės taip pat jaučia nuolatinį stresą dėl kūno svorio, tačiau juos kankina dar ir persivalgymo priepuoliai. Jaučiamas pastovus alkis, tad ištikus tokiam priepuoliui, stengiamasi iš organizmo kuo greičiau pašalinti suvalgytą maistą (vartojami vidurius laisvinantys vaistai, dirbtinai sukeliamas vėmimas ir pan.).

Viršsvorio mažinimui – sveika mityba

Palaikyti optimalų kūno svorį galima ir nealinant savęs dietomis. Valgykite nedidelėmis porcijomis, tačiau dažnai, neleisdami organizmui badauti. Tad nepraleiskite pusryčių, kurie būtini energingai dienos pradžiai. Mažinkite suvartojamo cukraus ir druskos kiekį. Sūrūs patiekalai ištraukia iš organizmo jam taip būtiną vandenį, o cukraus perteklius, patekęs į organizmą, paverčiamas kūno linijas gadinančiais riebalais. Vartokite kuo daugiau vaisių ir daržovių, kuriuose esančios skaidulos skatina žarnyno veiklą bei padeda jį natūraliai valyti. Iš savo raciono išbraukite pusfabrikačius, įvairius pusgaminius bei riebaluose kepamą maistą. Geriau virkite, troškinkite, pabandykite virti garuose. Taip pat nepamirškite gerti vandens, kurio suaugusiam žmogui per parą reikia bent 2 litrų ir žinoma – sportuokite.