Kaip save motyvuoti ir tapti Super herojumi darbe

Darbo nasumas
Darbo dienos pradžioje neturite kur dėtis, negalite deramai atlikti nė vienos užduoties, o baigiantis dienai dėl neatliktų darbų gausos pradedate jausti stresą? Su šia problema susiduria dažnas motyvacijos, darbingumo stokojantis ar tiesiog patinginiauti mėgstantis žmogus. Tad jei norite pakeisti savo darbo įpročius ir tapti pavyzdžiu kitiems, vadovaukitės žemiau pateiktais patarimais.

Prioritetizuokite savo užduotis

Susidėliokite darbus svarbos tvarka ir pradėkite nuo sąrašo viršaus. Žmonės, dieną pradedantys lengvais ir daug nereikalaujančiais darbais, o svarbius reikalus nustumdami į šalį, iššvaisto laiką ir vėliau skundžiasi per mažu valandų kiekiu paroje. Galite net susidaryti tvarkaraštį visai savaitei, kuris padės Jums išsigryninti pagrindinius darbų tikslusis juos įgyvendinti.

Iš darbo išeikite laiku
Jei žinosite, jog visas užduotis turite atlikti iki nustatyto laiko, negalėdami jų pabaigti po darbo valandų, darbuositės kur kas sparčiau. Nusistatykite sau terminus, skirkite konkretų laiko kiekį savo darbams. Tokiu atveju Jūsų nebeblaškys šalutiniai aplinkos veiksniai, atlikdami užduotis nepulsite prie kitų reikalų.

Spręskite reikalus čia ir dabar
Jei netikėtai gavote užduotį, su kuria susidoroti pakanka vos kelių minučių, padarykite tai iš karto. Neatidėliokite nereikšmingais dėl savo menkumo laikomų darbų, nes anksčiau ar vėliau, turėsite juos atlikti. Tiesa, ši taisyklė galioja daug laiko neužimančioms užduotims, kurias atlikę, vėl galėsite grįžti prie įsibėgėjusio darbo.

Palaikykite tvarką
Darbas vyksta sklandžiai, kai visa reikiama informacija yra lengvai pasiekiama. Tačiau jei ant Jūsų darbo stalo vyrauja chaosas, aktualių duomenų paieškai kompiuteryje reikia skirti bent pusvalandį, viskas komplikuojasi. Skirkite pusdienį tvarkai įvesti ir taip tikrai padidinsite savo darbingumą. Susitvarkykite dokumentus, išsitrinkite nereikalingus aplankus, failus bei senus elektroninius laiškus. Įsiveskite tokią sistemą, kuri padės reikiamus duomenis surasti greitai ir lengvai.

Sudarykite vengtinų darbų sąrašą

Jau turite svarbiausių užduočių eilę, tad atėjo metams išskirti veiklas, kuriomis darbe negalite užsiimti. Tai blaškantys užsiėmimai, kurie nukreipia dėmesį nuo realių ir aktualių darbų, atima daug brangaus laiko. Pavyzdžiui, nustatykite taisyklę, jog elektroninius laiškus skaitysite ir į juos atrašinėsite vieną kartą per dieną. Taip pat neleiskite sau darbo metu lankytis socialiniuose tinkluose. Tokių taisyklių galima sugalvoti daug, tačiau jos individualios, tad sugebėkite pripažinti, kas Jums trukdo produktyviai dirbti.

Darykite pertraukas
Pervargus, apie produktyvų darbą galima tik pasvajoti, tad kiekvienam organizmui poilsio pertraukėlės yra būtinos. Mokslininkų teigimu, po tam tikro laiko įtempto darbo, mūsų smegenys užsiblokuoja, tad pertraukos turėtų būti dažnos ir reguliarios. Optimalus variantas – proporcija 90/20. Pusantros valandos dirbama ir 20 minučių ilsimasi. Nors tokio dosnumo iš savo darbdavio tikriausiai gali tikėtis retas, stenkitės bent trumpam atitrūkti ir leisti sau pailsėti.