Internetinė rinkodara – neatrastos galimybės

Internetinis marketingas
Nors verslininkai, įmonių vadovai ir rinkodaros specialistai Lietuvoje vis drąsiau investuoja į naujus, šiuolaikinius reklamos būdus, vis dar mažai dėmesio skiriama rinkodarai internete. Kol perspektyvi ir daug žadanti internetinė niša ignoruojama, pinigai leidžiami laiko patikrintiems, tačiau vis greičiau senstantiems metodams. Taigi, palyginkime įvairių reklamos būdų investicinę grąžą.

Tradicinė reklama

Reklama televizijoje daugeliui neįkandama dėl aukštų kainų. Maža to, „Accenture“ agentūros duomenimis, net 82 % TV reklamos generuoja negatyvią investicijų grąžą ir tik 20% auditorijos, kuriai skirta reklama, ją pamato .
Radijuje, palyginus su televizija, reklama nėra labai brangi. Daugeliui verslų tai gali būti labai efektyvus reklamavimosi būdas, ypač transliuojant reklamą regioninėse stotyse. Trūkumas tik toks, kad vos 5% visos auditorijos įsimena reklamos turinį ir, o ir pats radijas nepritraukia didelių auditorijos srautų.
Augant internetinei žiniasklaidai, mažėja popierinės žiniasklaidos prenumeratorių skaičius, tad spauda reklamdavių tarpe vis labiau praranda populiarumą. Kad ir kaip bebūtų, tam tikrais atvejais tai vis dar efektyvus rinkodaros pagalbininkas garantuojantis ypač didelę investicijų grąžą. Dar vienas privalumas – spauda kuria ilgalaikę jūsų įmonės ar verslo reputaciją.

Dar vienas plačiai naudojamas ir niekam nekeliantis abejonių (kas, beje, stebina) reklamos būdas – lauko reklama. Investicijų grąža nėra logiškai pamatuojama ir tai verčia abejoti reklamos naudingumu. Galimybė, jog jus kas nors pastebės, dar nereiškia, kad jus pamatys auditorija, kuriai reklama yra skirta. Ji gali būti efektyvi tik labai lokaliai (iškaba, nuorodos į tam tikrą vietą ir panašiai).

SMS žinutės ir skambučiai telefonu – tai reklamos būdas, dažniausiai naudojamas neetiškai ir brukalams įpiršti. Jis gali generuoti teigiamą investicijų grąžą tik tuo atveju, jei skambučiai ar trumposios žinutės bus siunčiamos gavėjui iš anksto sutikus, kitu atveju skambutis ar SMS bus tiesiog ignoruojamas. Klausytojas stengsis kuo greičiau nutraukti pokalbį, sakydamas, kad neturi laiko, o žinutės bus ištrintos net nepabandžius jų perskaityti.

Rinkodara internete

Tarp verslininkų dar ne itin populiarus būdas skleisti žinią apie save ar savo verslą internetu. Bet net ir tie verslininkai, kurie neišnaudoja šių reklamos galimybių pripažįsta, jog tai – galingas reklamos įrankis. Daugelis mąsto: pabandėme bet mums tai neveikia. Deja, tai labai klaidingas mąstymas. Nėra tokio verslo, kuriam rinkodara internete neduotų naudos. Greičiausiai tai yra kažkada padarytų klaidų pasekmė arba nebuvo iki galo įsigilinta į reklamos internete subtilybes. Internetas suteikia pasakiškas galimybes, nes leidžia pasiekti tikslinį vartotoją, užmegzti su juo tiesioginį kontaktą, komunikuoti ir su potencialiais vartotojais.

Apžvelkime keletą reklamavimosi būdų internete.

Reklama elektroniniu paštu. Pirmiausia reikia įsisąmoninti, jog su vadinamu “spaminimu”, brukalais tai neturi nieko bendra. Čia investuojama į elektroninio pašto adresų sąrašo susikūrimą ir jo auginimą. Investicija nėra labai maža, bet įkandama visiems, o investicinė grąža yra ilgalaikė ir, anot Tiesioginio Marketingo Asociacijos, kiekvienam investuotam doleriui grįžta 57.25 $ . Žinoma, šis reklamos būdas reikalauja laikytis tam tikros etikos, o jo trūkumas – laiko sąnaudos. Efektyvaus elektroninio pašto adresų sąrašo kūrimas gali užtrukti keletą mėnesių ar net visus metus.

PPC, išvertus į lietuvių kalbą – mokėk už paspaudimus – mokama už jūsų reklamos parodymų skaičių. Garsiausia tokio pobūdžio kompanija yra „Googles Adwords“. Teisingai naudojantis, tai labai efektyvus reklamos būdas. Dažniausiai nustatoma investicinė grąža yra tarp 2 ir 7 %. Didelis privalumas, jog šios reklamos pagalba negaišdami laiko galite generuoti pardavimus tą pačią minutę, kai tik patalpinote reklamą. Tai galima padaryti turint labai nedaug lėšų, kas yra ypač aktualu pradedantiesiems. Kaip ir visi, šis reklamos būdas turi ir minusų – jei reklaminės kampanijos sukurtos neefektingai, nesilaikant tam tikrų taisyklių, gali pradėti generuoti dideles išlaidas ir sukurti neigiamą investicinę grąžą.

Daugelis yra girdėję apie „banerius“ ir „Pop up“ reklamas. Šis reklamos būdas turi tokius pat pranašumus ir minusus kaip PPC. Dažniausiai mokama už reklamos parodymų skaičių arba išsiperkamas abonementas už „banerio“ patalpinimą. Šis reklamos būdas nėra brangus ir yra įkandamas visiems norintiems, bet investicinė grąžą nėra didelė – dažnai net nesiekia 1 %.

Dar vienas būdas – tinklalapio vidinis ir išorinis optimizavimas – SEO. Tai gana sudėtingas veiksmų kompleksas, kuris suinteresuotiems jūsų produkcija ar paslaugomis žmonėms leidžia atrasti jūsų tinklalapį plačiajame internete. Privalumai: didelis nenutrūkstantis suinteresuotų svetainės lankytojų srautas, o tai reiškia – pirkimai. Investicijos nėra mažos, bet kartą padarytos duoda ilgalaikę ir didelę investicinę grąžą. Profesionaliai atliktas SEO darbas įgalina smulkią kompaniją konkuruoti su gigantais. Nuomonė, kad tai prieinama tik stambioms įmonės yra mitas. Nors investicijos nėra mažos, tikrai įkandamos visiems. Šis rinkodaros būdas rekomenduojamas visiems į ateitį žvelgiantiems ir rinkų užsienyje ieškantiems verslininkams. Vis dėlto, jei verslo nišos konkurencija yra didelė, norimų rezultatų pasiekimas gali užtrukti nuo poros mėnesių iki poros metų.
Dar vienas labai efektyvus būdas reklamuotis internete yra socialinė medija ir įvairūs forumai. Tai leidžia suburti tikslinę auditoriją ir tiesiogiai su ja bendrauti. Investicijos gali būti tik jūsų pačių darbas ir laikas, tačiau efektas tam tikrais atvejais gali būti milžiniškas.

Internetinė žiniasklaida pradeda gerokai lenkti spaudą ir be jau minėtų privalumų, ji leidžia stebėti tiesioginių lankytojų srautą. Dar yra daugybė kitų reklamos būdų internete, bet siekiant atskleisti jos pranašumą ir investicinės grąžos naudingumą prieš tradicinę reklamą, pakanka ir išvardintų anksčiau. Tad belieka tradicinius reklamos būdus padėti ant vienos svarstyklių pusės, internetinės rinkodaros ant kitos ir stebėti kas vyksta.

Naglis Vanagas
Internetinės rinkodaros specialistas konsultantas

Šaltinis: Imėja