7 būdai, kaip suvaldyti stresą

Streso malisnimas
Susijaudiname labai greitai, tačiau nusiraminti ir atsikratyti įtampos – kur kas sunkiau. Aliname save tiek psichologiškai, tiek fiziškai, nekreipdami dėmesio į organizmo siunčiamus signalus, kurie vėliau gali atsiliepti ir sveikatai. Skubėdami, neskirdami laiko sau, leidžiame stresui mus užvaldyti, nors jam įveikti pakanka kelių nesudėtingų veiksmų.

1. Kvėpavimas. Stresinėse situacijose į tai kreipiame mažiausiai dėmesio, nors taisyklingas kvėpavimas ženkliai padėtų sumažinti įtampą. Sutrikus atlikite greitą ir nesudėtingą pratimą – 5 kartus giliai įkvėpkite ir iškvėpkite, tarp šių 2 veiksmų užtęsdami pauzes. Jei nepavyko pasijusti geriau, pakartokite.

2. Žandikaulio atpalaidavimas. Stresinėse situacijose, visai nesąmoningai, dažnai stipriai įtempiamas žandikaulis. Taip atsitikus plačiai išsižiokite ir pusę minutės kvėpuokite per nosį. Kai pajusite tempimą, užverkite burną.

3. Dienos sėkmių sąrašas. Atsipalaiduoti padeda teigiamos emocijos, tad į jas ir stenkitės susikoncentruoti. Jei galvoje suksis mintys apie nesėkmes, jausitės tik dar blogiau, tad paimkite popieriaus lapą ir surašykite geriausius per dieną Jums nutikus dalykus.

4. Veiksmų planas. Streso neįveiksite, jei kankins neatlikti ar nesuplanuoti darbai. Pasistenkite greitai ir racionaliai apsvarstyti ir susidėlioti viską į savo vietas, o tai padarę, pabandykite suplanuoti ir savo laisvalaikį. Taip atsiribosite nuo laukiančių darbų, toks strategavimas suteiks malonumą.

5. Muzika. Nesvarbu kuo, pianinu, smuiku, skudučiais ar tiesiog delnais mušti ritmą į stalą – grojimas yra vienas geriausių būdų atsipalaiduoti. Tai tarsi naudos neteikiantis, tačiau malonumą keliantis užsiėmimas, tad jei muzika Jums visai ne prie širdies, paieškokite kitų panašaus pobūdžio užsiėmimų. Neįpareigokite savęs – supkitės ant sūpynių, pieškite ant rankų, įsijunkite animacinį filmuką.

6. Vaizduotė. Tikrovė ir vaizduotės reginiai mūsų smegenyse labai dažnai susipainioja, tad pasinaudokite tuo. Pabandykite įsivaizduoti save mėgstamoje, raminančioje vietoje. Pieškite jos detales, stebėkite, kas vyksta aplinkui. Jei atsiduriate pajūryje, jauskite švelniai odą badančius saulės spindulius, pėdas kutenantį drėgną smėlį ir panašiai. Toks pratimas yra labai veiksmingas, prieš spektaklius jį atlieka daugelis aktorių.

7. Kvapai. Malonus kvapas gali ne tik nuraminti, bet ir visai netikėtai nublokšti į prisiminimus, svarbiausia, kad jie būtų malonūs. Pasitepkite rankas mėgstamu kremu, užsidekite kvapnią žvakę, pasimėgaukite vonia su levandomis ar pipirmėtėmis. Vis prisimenate, kaip vaikystėje visi namai prakvipdavo mamos obuolių pyragu? Negalite atsispirti trintoms braškėms? Palepinkite save atpalaiduojančia kvapų terapija.